Publikacja, z racji podjętego tematu, ma charakter interdyscyplinarny. Autorka odwołuje się do literatury przedmiotowej z wielu dziedzin nauki (historii, historii Kościoła, pedagogiki, historii oświaty i wychowania) oraz do źródeł archiwalnych. Na uwagę zasługuje kwerenda przeprowadzona w wielu archiwach państwowych i urszulańskich. Właściwie dobrana literatura w zakresie realiów społeczno-politycznych ówczesnej Polski stanowiła punkt odniesienia dla badań nad historią walki o przetrwanie szkół prowadzonych przez urszulanki, aż do ostatecznej ich likwidacji w roku 1962. Autorka wykazała się szeroką wiedzą z zakresu realizowanej problematyki badawczej, a także umiejętnością prawidłowego wyciągania wniosków i formułowania wartościowych uogólnień. […] Praca jest ważnym naukowym przedsięwzięciem, zapisującym niewypełnioną dotąd kartę w historii edukacji.
Z recenzji prof. dr hab. Barbary Jędrychowskiej
Uniwersytet Wrocławski
Obsługujemy pliki cookies. Jeśli uważasz, że to jest ok, po prostu kliknij "Akceptuj wszystko". Możesz też wybrać, jakie chcesz ciasteczka, klikając "Ustawienia".
Przeczytaj naszą politykę cookie