Hermeneutyczno-dydaktyczny wymiar symbolu i implikacje pedagogiczne
Waga | 0,38 kg |
---|---|
Autor | Cyprian Rogowski |
ISBN | 83-87703-53-2 |
Seria wydawnicza | |
Rok wydania | 2000 |
Oprawa | miękka |
Ilość stron | 380 |
14,50 zł
Availability: Na stanie
Studium podejmuje problematykę żywo dyskutowaną we współczesnej pedagogice religii: czym są symbole, jaka jest ich geneza i natura, jak kształtowane są przez dziecko i jak winny być przekazywane w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Autor analizuje, wieloaspektowo i w wymiarze interdyscyplinarnym (filozofia, psychologia rozwojowa, psychoanaliza, pedagogika, teologia), historyczne i współczesne koncepcje symbolu. Ustosunkowując się do zróżnicowanych w tej dziedzinie poglądów i opcji, m.in. A. Baumgartena, I. Kanta, E. Cassirera, S. Langer, J. Piageta, C. G. Junga, P. Ricoeura, R. Guardiniego, K. Rahnera, P. Tillicha, ukazuje ich walory i braki, a przede wszystkim ocenia możliwość ich recepcji w praktyce dydaktyczno-wychowawczej pedagogiki religii i w katechezie.
Inne z tej kategorii
-
Książki teologiczne
Geneza struktur modalnych chorału gregoriańskiego w świetle traktatów enchiriadis
10,50 zł Dodaj do koszyka -
Książki teologiczne
„Chwalcie Boga w waszym ciele!” Część I: Wierzyć wszystkimi zmysłami
20,00 zł Dodaj do koszyka -
Książki teologiczne
Badania nad religiami Afryki oraz religijnością ludową Polski i Ukrainy
31,50 zł Dodaj do koszyka