Synergia w relacjach interpersonalnych i w organizacjach. Wybrane zagadnienia z psychologii kierowania

Waga 0,83 kg
Redakcja

Zenon Uchnast

ISBN

978-83-7306-442-3

Seria wydawnicza

Rok wydania

2009

Oprawa

miękka

Ilość stron

432

Cena:

31,50 

Availability: Na stanie

Produkt niedostępny

Podejście synergetyczne zdobywa coraz więcej zwolenników w różnych dziedzinach nauki. Przedmiotem zainteresowania są warunki optymalnego funkcjonowania i rozwoju złożonych struktur biologicznych, społecznych czy gospodarczych, np. organizacji globalnych czy klastrowych regionalnych. W płaszczyźnie psychologicznej podejście synergetyczne charakteryzuje się promowaniem bezpośredniego, osobistego i aktywnego udziału wszystkich członków danej wspólnoty czy też członków organizacji społecznych w tworzeniu dobroczynnego efektu synergetycznego, którego nie można osiągnąć w działaniach realizowanych indywidualnie, nawet w sytuacji usilnych starań. Dlatego też poznanie natury zjawiska synergii i warunków sprzyjających powstawaniu dobroczynnego efektu synergetycznego ma znaczenie nie tylko poznawcze, ale i aplikacyjne. Niniejsza monografia jest poświęcona właśnie temu nowemu rodzajowi podejścia badawczego. Jest ono szczególnie ważne w psychologii relacji interpersonalnych (m.in. w szkole, w rodzinie), w strukturach społecznych i w zarządzaniu organizacjami. Sprzyja podnoszeniu jakości życia i efektywności działań złożonej struktury organizacyjnej. Wielowątkowość oraz zróżnicowany charakter zawartych w książce opracowań (analizy teoretyczne i empiryczne) sprawiają, że jest ona adresowana zarówno do teoretyków; jak i praktyków, pracowników i studentów psychologii, zarządzania, socjologii, ekonomii czy pedagogiki.

Shopping Cart
Skip to content