Psychologiczne aspekty odbioru telewizji II
| Waga | 0,63 kg | 
|---|---|
| Redakcja | Piotr Francuz | 
| ISBN | 83-7306-200-9 | 
| Seria wydawnicza | |
| Rok wydania | 2004 | 
| Oprawa | miękka | 
| Ilość stron | 358 | 
23,00 zł
Dostępność: Na stanie
Materiały zawarte w niniejszym tomie pozwolą Czytelnikowi zapoznać się z problemami psychologicznymi związanymi z odbiorem mediów audiowizualnych. Zarówno w artykułach przeglądowych, jak i referujących wyniki własnych badań eksperymentalnych znajduje się wiele ważnych i interesujących informacji, m.in. na temat perswazyjności obrazu, psychologicznych mechanizmów obrony przed perswazją, relacji między przemocą w życiu i w mediach, a także dotyczących problematyki nabywania języka filmowego przez dzieci, motywów oglądania telewizji, torowania intencji bohaterów wiadomości telewizyjnych oraz wpływu różnych elementów struktury przekazu (np. jego emocjonalności, redundancji audio-wideo, rodzaju i miejsca logo stacji telewizyjnej na ekranie czy cięć montażowych) na zapamiętywanie, rozumienie i ocenę jego treści. Nie mamy wątpliwości, że podjęty przez nas kierunek poszukiwania odpowiedzi na pytanie o to, w jaki sposób umysł człowieka radzi sobie z telewizją, będącą obecnie niemal naturalnym środowiskiem jego rozwoju, jest właściwy. Ale mamy też pełną świadomość ograniczeń w zakresie interpretacji danych, gromadzonych przez nas podczas realizacji różnych projektów badawczych. Dotykamy przecież materii niezwykle skomplikowanej, z pewnością znacznie bardziej złożonej, niż to się wydaje wielu medioznawcom intuicjonistom. Musimy przyznać, że jesteśmy dopiero na początku drogi wiodącej w kierunku zrozumienia, jaką rolę w poznawczym i emocjonalnym rozwoju człowieka odgrywają współczesne media audiowizualne, a zwłaszcza telewizja.
Inne z tej kategorii
- 
	Książki psychologiczneZadowolenie z pracy zawodowej osób wybitnie zdolnych25,00 zł Dodaj do koszyka
- 
	Książki psychologicznePsychologia wsparcia dla nowej Europy. Polacy wobec referendum akcesyjnego 200322,00 zł Dodaj do koszyka






