Szkoła w integralnym rozwoju ucznia i nauczyciela. Stan faktyczny i postulowany
Waga | 0,8 kg |
---|---|
Redakcja | Anna Lendzion, Katarzyna Braun, Ryszard Skrzyniarz |
ISBN | 978-83-7306-596-3 |
Seria wydawnicza | |
Rok wydania | 2012 |
Oprawa | miękka |
Ilość stron | 432 |
34,00 zł
Dostępność: Na stanie
Autorzy artykułów, umiejętnie posługując się różnorodnymi metodami badań pedagogicznych, przedstawiają diagnozę współczesnego szkolnictwa, przywołują propozycje zmian alternatywnych, sugerują nowe rozwiązania edukacyjne. Podejmują także analizę stale aktualnych problemów edukacyjnych, takich, jak: podmiotowość ucznia, indywidualizacja nauczania, jakość życia ucznia, rola klasy szkolnej w procesie socjalizacji, edukacja zdrowotna i ekologiczna, marginalizacja uczniów, wyrównywanie szans edukacyjnych w szkole wiejskiej, a także tożsamość, kształcenie i praktyka pedagogiczna współczesnych nauczycieli m.in. w perspektywie priorytetów i dyrektyw Unii Europejskiej. Publikacja odpowiada na aktualną i pilną potrzebę pogłębionej, wielowątkowej, naukowej refleksji nad stanem i przyszłością polskiego systemu edukacji oraz jej praktycznej aplikacji. Wspólny mianownik wszystkich opracowań stanowi przekonanie, że najważniejszą funkcją szkolnictwa jest promocja człowieka, jego wartości oraz integralnego rozwoju i wychowania, w tym religijnego.
Inne z tej kategorii
-
Książki pedagogiczne
Rodzina przestrzenią rozwoju osoby. Perspektywa pedagogiczna
35,00 zł Dodaj do koszyka -
Książki pedagogiczne
Działalność wychowawcza o. Mariana Pirożyńskiego (1899-1964)
31,50 zł Dodaj do koszyka -
Książki pedagogiczne
Nie ma dzieci niezdolnych muzycznie. Studium psychopedagogiczne
26,00 zł Dodaj do koszyka