Kooperatywna edukacja zdalna w kształceniu przyrodniczym
Waga | 0,53 kg |
---|---|
Autor | Zbigniew Meger |
ISBN | 978-83-7306-605-2 |
Seria wydawnicza | |
Rok wydania | 2013 |
Okładka | miękka |
Ilość stron | 208 |
20,00 zł
Availability: Na stanie
Książka przedstawia nowoczesne podejście do edukacji zdalnej, w której tradycyjne kursy zastępowane są przez metody społecznościowe angażujące umysł człowieka i wpływające na wszechstronny jego rozwój. Proponowane tu środowisko pracy grupowej zapewnia wzajemne wsparcie uczących się osób i długotrwałe efekty pracy umysłowej. Szczególne znaczenie posiada edukacyjna technologia kooperatywnego uczenia się wspieranego komputerem (CSCL – Computer Supported Collaborative Learning), która proponuje szereg inspirujących metod dydaktycznych, bazujących na koncepcjach psychologii konstruktywistycznej. Technologia CSCL odgrywa coraz większą rolę we współczesnym świecie, wpływając na zmiany w postrzeganiu zdalnego kształcenia i na postać nowoczesnych platform edukacyjnych. W strukturze platform rozwijają się innowacyjne narzędzia komunikacji grupowej i techniki tworzenia obiektów uczących, co pozwala na zaprojektowanie interesujących spotkań w grupach kooperatywnych. Rozwijają się także inne środowiska, np. sieci społecznościowe lub różne metaświaty, stanowiące ciekawy obszar do wdrożenia CSCL. Zagadnienia zdalnej edukacji kooperatywnej zilustrowano tutaj przykładami z kształcenia przyrodniczego, w którym wykorzystano m.in. eksperymenty komputerowe nowej generacji.