Religia w edukacji polonistycznej
Waga | 0,61 kg |
---|---|
Redakcja | Magdalena Marzec-Jóźwicka |
ISBN | 978-83-7306-700-4 |
Seria wydawnicza | |
Rok wydania | 2015 |
Okładka | miękka |
Ilość stron | 318 |
32,00 zł
Availability: Na stanie
[…] badacze-autorzy tekstów do recenzowanej monografii poruszają problematykę: gatunków literackich wywodzących się z doświadczenia religijnego (np. psalmy, pieśni, przypowieści) i ich znaczenia dla współczesnej polonistyki szkolnej; twórców ważnych dla szkoły, a podejmujących tematykę religijną w swych utworach; tekstów kultury inspirowanych tematyką religijną i możliwości ich eksploracji na lekcjach języka polskiego; tradycji religijnej w literaturze różnych epok; kompetencji potrzebnych poloniście do pracy z Biblią w szkole; motywów religijnych na lekcjach języka ojczystego, bohaterów religijnych stanowiących wzorce postaw dla współczesnego pokolenia dzieci Internetu. Nowe spojrzenie na znaczenie religii w edukacji polonistycznej i ogromna różnorodność zagadnień z nią związanych, interdyscyplinarność oraz wielość ujęć i stanowisk badawczych niewątpliwie rekomenduje tę pozycję wszystkim, którzy zajmują się tym szeroko rozumianym zagadnieniem.
Dr hab. Beata Obsulewicz-Niewińska, prof. KUL
Jestem przekonany, że publikacja niniejszej pracy dostarczy niezwykle cennych oraz inspirujących wskazówek każdemu nauczycielowi, który podejmuje pytanie o wzajemne związki polskiej kultury literackiej ze sferą sakralną. Przekonanie takie wynika przede wszystkim z dobrego poziomu merytorycznego zawartych w niniejszej książce artykułów. Zaproszeni do udziału w niej badacze rekrutują się z różnych ośrodków naukowych (m.in. z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Uniwersytetu w Białymstoku, Uniwersytetu Gdańskiego, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie) i – co może ważniejsze – prezentują rozmaite stanowiska metodologiczne […] Za każdym jednak razem stawiane hipotezy znajdują odpowiednie uzasadnienie: zarówno w sferze wiedzy teoretycznej, jak i (co szczególnie cenne) w doświadczeniu wynikającym z praktyki pedagogicznej […]
Dr hab. Cezary Zalewski, UJ