Dydaktyka literatury i języka polskiego. Stan badań i perspektywy badawcze
Waga | 0,51 kg |
---|---|
Redakcja | Anna Adamczuk-Stęplewska, Sławomir J.Żurek |
ISBN | 978-83-7306-586-4 |
Seria wydawnicza | |
Rok wydania | 2012 |
Oprawa | miękka |
Ilość stron | 266 |
30,00 zł
Availability: Na stanie
Główne pytanie postawione przez redaktorów tomu: Dydaktyka literatury i języka polskiego. Stan badań i perspektywy badawcze brzmi: „jaka dydaktyka polonistyczna?”. Jest to kwestia ważna i znacząca, szczególnie w dobie szybko zachodzących zmian cywilizacyjnych i kulturowych, rozpoczynająca kolejny dyskurs polonistyczny. Przygotowany przez Sławomira Jacka Żurka i Annę Adamczuk-Stęplewską tom ma swoje szczególne znaczenie, tym bardziej, że w większości wypadków skupione są w książce głosy młodych i bardzo młodych (doktorantów) badaczy z kilku ośrodków uniwersyteckich.
Prof. dr hab. Małgorzata Karwatowska
Tom Dydaktyka literatury i języka polskiego. Stan badań i perspektywy badawcze pod redakcją Sławomira Jacka Żurka i Anny Adamczuk-Stęplewskiej to swoisty ewenement na mapie wydawniczej w zakresie edukacji polonistycznej traktowanej jako dyscyplina badawcza. Wszystkie wypowiedzi są tu niezwykle znaczące, dotyczą bowiem fundamentalnej kwestii, jaką jest metodologia. Łączy je ogromna dbałość o narzędzia metodologiczne często niezwykle skomplikowane, którymi ma posługiwać się współczesna polonistyczna teoria kształcenia.
Prof. dr hab. Roman Doktór