Wartości społeczne w świadomości młodzieży niemieckiej i polskiej

Waga 0,39 kg
Autor

Grzegorz Adamczyk

ISBN

83-7306-089-8

Seria wydawnicza

Rok wydania

2001

Oprawa

miękka

Ilość stron

320

Cena:

29,00 

Availability: Na stanie

Produkt niedostępny

Książka Wartości społeczne w świadomości młodzieży niemieckiej i polskiej. Studium socjologiczne prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na przełomie 1998 i 1999 r. w Bielefeld i Lublinie wśród uczniów szkół średnich. Dotyczyły one postaw młodzieży niemieckiej i polskiej wobec wartości obowiązku i akceptacji, wartości samorozwojowych oraz priorytetów materialistycznych i postmaterialistycznych. Wyniki badań wskazują, że wartości „tradycyjne”, obowiązku i akceptacji, oraz materialistyczne nieco częściej były uznawane przez młodzież lubelską niż bielefeldzką. Dane empiryczne pozwalają traktować młodzież obu krajów jako pokolenie, które wyraźnie preferuje „syntezę wartości”. Ani wartości akceptacji i obowiązku oraz priorytety materialistyczne, ani wartości samorozwojowe i priorytety postmaterialistyczne nie mają wyłączności na uznawanie przez młodzież. O „przewrocie wartości” czy „konserwatyzmie wartości” praktycznie nie może być mowy. Młodzież niemiecka i polska nie jest również pokoleniem „zrezygnowanych”, gdyż uznaje znaczną część, jeśli nie większość, wartości akceptacji i obowiązku, wartości samorozwojowych oraz priorytetów materialistycznych i postmaterialistycznych. Wprawdzie niemiecka młodzież nieco częściej zwraca się do „ponowoczesnych” wartości, a polska do „tradycyjnych”, to jednak różnice te nie są znaczące.

Shopping Cart
Skip to content