Szkoła w integralnym rozwoju ucznia i nauczyciela. Stan faktyczny i postulowany
Waga | 0,8 kg |
---|---|
Redakcja | Anna Lendzion, Katarzyna Braun, Ryszard Skrzyniarz |
ISBN | 978-83-7306-596-3 |
Seria wydawnicza | |
Rok wydania | 2012 |
Oprawa | miękka |
Ilość stron | 432 |
34,00 zł
Availability: Na stanie
Autorzy artykułów, umiejętnie posługując się różnorodnymi metodami badań pedagogicznych, przedstawiają diagnozę współczesnego szkolnictwa, przywołują propozycje zmian alternatywnych, sugerują nowe rozwiązania edukacyjne. Podejmują także analizę stale aktualnych problemów edukacyjnych, takich, jak: podmiotowość ucznia, indywidualizacja nauczania, jakość życia ucznia, rola klasy szkolnej w procesie socjalizacji, edukacja zdrowotna i ekologiczna, marginalizacja uczniów, wyrównywanie szans edukacyjnych w szkole wiejskiej, a także tożsamość, kształcenie i praktyka pedagogiczna współczesnych nauczycieli m.in. w perspektywie priorytetów i dyrektyw Unii Europejskiej. Publikacja odpowiada na aktualną i pilną potrzebę pogłębionej, wielowątkowej, naukowej refleksji nad stanem i przyszłością polskiego systemu edukacji oraz jej praktycznej aplikacji. Wspólny mianownik wszystkich opracowań stanowi przekonanie, że najważniejszą funkcją szkolnictwa jest promocja człowieka, jego wartości oraz integralnego rozwoju i wychowania, w tym religijnego.
Inne z tej kategorii
-
Książki pedagogiczne
Wychowanie społeczne w świetle nauczania Karola Wojtyły Jana Pawła II
80,00 zł Dodaj do koszyka -
Książki pedagogiczne
Nie ma dzieci niezdolnych muzycznie. Studium psychopedagogiczne
26,00 zł Dodaj do koszyka -
Książki historyczne
Szkoły dla dzieci niesłyszących na ziemiach polskich w latach 1817-1914
60,00 zł Dodaj do koszyka