Esej postantypedagogiczny
Waga | 0,55 kg |
---|---|
Autor | Piotr Magier |
ISBN | 978-83-7306-756-1 |
Seria wydawnicza | |
Rok wydania | 2017 |
Oprawa | miękka |
Ilość stron | 290 |
38,00 zł
Availability: Na stanie
Począwszy od lat sześćdziesiątych XX wieku, w kulturze euroatlantyckiej rozpowszechnia się idea rezygnacji z wychowania i zastąpienia go relacją „przyjaźń z dziećmi”, pogląd kluczowy dla nurtów określanych jako „antypedagogika”. Postulat „przyjaźni z dziećmi” bywa postrzegany jako zaprzeczenie ponad dwutysięcznego dorobku edukacyjnego kultury europejskiej oraz ponad dwustuletniego dorobku pedagogiki. Jednak odpowiedź na pytanie: dlaczego (nie) trzeba wychowywać, zmusza do refleksji nie tylko nad negacją, ale i nad zasadnością afirmacji wychowania. Prezentowana publikacja stanowi próbę (l’essai) określenia istoty antypedagogiki i możliwości percepcji jej tez. Jej celem jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czym jest antypedagogika (postpedagogika)? Jaka jest jej geneza i typy? Jak w ramach koncepcji postpedagogiki uzasadnia się brak potrzeby i możliwość wychowania? Co proponuje się zamiast wychowania? Jak z perspektywy antypedagogicznej interpretuje się funkcje rodziny, szkoły, grupy rówieśniczej, a także wspólnot wyznaniowych w procesie rozwoju człowieka?
Inne z tej kategorii
-
Książki pedagogiczne
Szkoła w integralnym rozwoju ucznia i nauczyciela. Stan faktyczny i postulowany
34,00 zł Dodaj do koszyka -
Książki pedagogiczne
Nie ma dzieci niezdolnych muzycznie. Studium psychopedagogiczne
26,00 zł Dodaj do koszyka -
Książki historyczne
Szkoły dla dzieci niesłyszących na ziemiach polskich w latach 1817-1914
60,00 zł Dodaj do koszyka