Etyka w biznesie

Waga 0,27 kg
Redakcja

Jerzy Gałkowski, Małgorzata Borkowska

ISBN

83-7306-076-6

Seria wydawnicza

Rok wydania

2002

Oprawa

miękka

Ilość stron

208

Cena:

16,00 

Availability: Na stanie

Produkt niedostępny

Działalność człowieka określana krótko mianem „biznesu” domaga się respektowania reguł moralnych, problemem pozostaje, jakie to będą reguły, czyli jak będzie uprawiana etyka biznesu. Autorzy artykułów składających się na niniejszą książkę przekonują Czytelnika, że etykę biznesu można i bezwzględnie trzeba uprawiać opierając się na ustalonej uprzednio hierarchii dóbr, a poczesne miejsce w refleksji nad nią musi zajmować ethos pracy ludzkiej, w interesującym nas kontekście byłby to swoisty kodeks „cnót przedsiębiorcy”. Z lektury książki dowiadujemy się, że zasadnicze dla prowadzenia szeroko rozumianej działalności gospodarczej kryterium skuteczności nie tylko można pogodzić z moralnym porządkiem, ale co więcej: zachowanie porządku moralnego wspiera owa działalność. Poruszana w publikacji problematyka społecznej odpowiedzialności nabiera szczególnej wagi w kontekście toczących się obecnie sporów wokół globalizacji.

Shopping Cart
Skip to content